NUFFNANG

Selasa, 2 Februari 2010

mandikan jenazah

erm tggal 31 mac ritu aku kehilangan moyang aku..jadik skang aku da xde moyang da..aku hnye ade nenek dan atuk..dan aku stil lg bleh bersyukur..dan aku mmg dpt pelajaran yg mmg bermakna kalini..
lau dulu aku tingin sgt nk tgk cmne org mandikan jenazah..tp aritu aku sendiri yg mandikan jenazah moyang aku..mmg teruja sgt..gpun tu family aku..lau bkan aku sape lg kan..niat awl just nk sedekahkan yassin pastu tgk dr jauh je..pas g amek air semayang,aku naek ats tgk jenazah da angkat tuk dimandikan..aku follow..
mule2 tgk je.pastu bile de ruang kosong,aku pun masuk wat2 tlg..dan akhirnye aku yg mandikan jenazah..pastu mase kapan pun same gak..aku blajar gak cmne nk kapankan mayat..lau aku xblajar skang,bile lg kan..aku pun sbenarnye xsangke aku leh seberani aritu..gpun aku ni kan mmg leh kategori penakut smpikan bile aku cite kat my dear, dia mule2 xcaye..last2 bile aku bersungguh cite baru dia caye..tp sesungguhnya aku mmg belajar satu pelajaran baru..tetibe rase insaf tu muncul..takut bile pk mati..tp kejap je la..pastu nowty2 blik..ntah bile la aku nk berubah pun aku xtau..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan