NUFFNANG

Ahad, 1 November 2009

aku sebagai pendidik anak bangsa

hem...cmne nk take interest student ek??cmne nk wat derang hepi lam klas aku??cmne nk wat derang paham ape yg aku ajarkan??hemm..

tp aku pasan diri aku da de sket perubahan..aku da bani nk bersuara kat depan..hehe xde la mengiggil2 tgn ni kat depan tiap kali kne ckp kat dpan..aku da dpt cipta keyakinan tuk diri aku..skang ni aku blajar ekut rentak student aku..aku nk tgk ape yg menggembirakan derang..

baru aku tau susah btul nk didik manusia ni..dan begitu besar pegorbanan guru2 aku dulu..jgn igt jd cikgu ni senang..cuti byk..keje xtensen sume..tp jd pendidik ni la keje yang paling mencabar..besar tggjwb jd pendidik ni..kne tnjuk contoh yg terbaek tk student..kne pndai amek ati student..senang cite kene jd yg terbaek tuk derang sume..

tuk sbulan 18 ari lg ni, aku arap aku mampu jd yang terbaek tuk derang sume..aku xkesah lau ferang xigt sume yg aku ajor..ckupla derang ingt hnye 1% drpd pengajaran aku..tu da ckup bermakne tuk aku..

ni lah student 1st aku..sem 1 dan sem 2 kos qae, ilpkl..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan