NUFFNANG

Selasa, 24 Ogos 2010

kejamnye cinta

sejujurnye otak aku mmg serabut yg teramat sgt time ni..aku ase aku de kat laut pastu kene pukul nga ombak..teramat2 la menyesakkan dada..aku mmg blur..argh!!tensen gler bile xde sorg pun yg memihak kite..seolah2 sume tindakan aku salah..aku terus lemah.aku da ilang pegangan aku..damn!!
bkn tu yg aku nk ceritakan kalini..biarkan perasaan aku sebegitu..kerna mungkin aku xkan penah merasai kebahgiaan..

cite kali ni sal kekecewaan seorang isteri..ni kesah benar.yg laki ni sepupu kpd ayah aku..sedara aku gak la jwbnye..dulu si laki ni cikgu..bini dia plak nurse kat ospital kerajaan.laki dia konon2 nk cpt kaye buatla direct selling..mcm2la dia wat..nmpkla kemajuannye..stat tuko kete besar..pastu masing2 mule rase keje nga kerajaan ni lmbt nk kaye..laki ni pun benti jd cikgu pastu bini dia pun keje kat ospital swasta..mmg idup mewah gler ar..ank2 sume anto sek swasta..pas2 satu family slalu g holiday kat luar negara..sape2 yg tgk pn msti jeles..

tup2..lam mase 5 taun de dgr cite xbesh..bini dia nk bunuh diri..upe2nye yg laki ni da kawen laen nga indon..patut la slalu ke indon.bisnens katenye tp upenye de bini baru..de ank sorg..bile da jd cmni barula kuar isu sebenar.slamenye ni kemewahan yg derang sekeluarga kecapi adalah hasil titik peluh si isteri..abes sume harta isteri sbb nk tlg bisnes suami yg mulai lingkup..pinjaman bank sume ats name isteri..dan isteri sudah diiktiraf muflis..ati isteri mane yg xkecewa lau ini balasan pengorbanan dia..

akibat tekanan yg melampau,si isteri cube tuk bunuh diri..dia mkan ubat tido.last2 dia kene kanser usus..berbulan jugak dia menderita..akhirnye harini berakhir penderitaan dia..dia kembali menghadap ilahi..ank2 sume kecik lg..yg sulong baru darjah 4..kesian sgt2 nga ank2 dia..mak da xde.ayah plak ntah kemane..smpi ke akhir hayat arwah dia menderita.kejamnye cinta..mampu membunuh seorg manusia..

lau bleh kite same2 sedekahkan al-fatihah buat arwah..semoga roh dicucuri rahmat dan semoga arwah mendapat ketenangan yg hakiki..

al-fatihah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan